چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجتبی راعی کارگردان سینمای ایران معتقد است که امروز در جامعه ما نقش مادر خدشه دار شده است. مادران ما در گذشته همه هستی خود را فدای خانواده و فرزند می کردند اما امروز در نسل جدید مادران به صورت جدی به این موضوع نمی پردازند.

راجی

به گزارش فارس؛ مجتبی راعی درباره برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر و جایگاه تصویر مادر در سینما و تلویزیون ایران گفت: آنچه در ابتدای برگزاری جشنواره ها باید درنظر گرفت تولیدات جدید است زیرا اگر تولیدات کم باشد موجب بی رونقی جشنواره می شود.

وی ادامه داد: البته جشنواره فیلم و عکس مادر با توجه به اینکه اولین دوره ای است که برگزر می شود تعدادی فیلم برای نمایش خواهد داشت اما باید توجه داشت که اگر این جشنواره می خواهد استمرار داشته باشد باید تولیدات جدیدی هم با موضوع مادر داشته باشد.

راعی با بیان اینکه پرداختن به موضوع مادر در سینما و تلویزیون سخت است گفت: جامعه ایرانی جامعه ای است که تعاریف سنتی ندارد و زمانیکه چنین چیزی وجود نداشته باشد نقش مادرهای نسل قدیم با مادری که امروز صاحب فرزند می شود متفاوت است.

کارگردان «عصر روز دهم» ادامه داد: به نظر می رسد امروز در جامعه ما نقش مادر خدشه دار شده است. مادران ما در گذشته همه هستی خود را  فدای خانواده و فرزند می کردند اما امروز در نسل جدید مادران به صورت جدی به این موضوع نمی پردازند.

راعی خاطرنشان کرد: امروز مدرنیته و فضای مجازی دنیا را کوچک کرده است بنابراین باید دید تا چه اندازه تاثیرگذار بوده و خواسته آدم ها برای زندگی شخصی شان بیشتر شده است ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم که شرایط اقتصادی موجب شده مادر ها سرکار بروند و نتوانند آنطور که باید به وظیفه مادری شان بپردازند.

کارگردان «ترنج» ادامه داد: سینما و تلویزیون باید به این مشکلات بپردازد و آنها را مطرح کنند و آیینه ای باشد تا بتوانیم خودمان را  حداقل به خودمان نشان دهیم.

راعی همچنین گفت: نکته مهم این است که آیا قرار است این جشنواره ادامه دار باشد زیرا گاهی حرکتی را آغاز می کنیم اما نمی دانیم که آیا این فعالیت فرهنگی ادامه دار خواهد بود. به نظرم با توجه به موضوع و محتوایی که این جشنواره دارد تمهیداتی اندیشیده شود تا ادامه دار باشد و به یک دوره برگذاری بسنده نشود زیرا در غیر اینصورت موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه همیشه در همه موارد فکر می کنم توانایی آدم ها مهم است، ادامه داد:  امیدوارم فاطمه گودرزی دبیر جشواره از عهده چنین جشنواره مهمی برآید و در نظر داشته باشد که شایسته سالاری مهم است.

راعی ادامه داد: این هنرمند کشورمان با توجه به اینکه در جشنواره های زیادی شرکت کرده است باید تجربیات خود را در هرچه بهتر برگزاری این جشنواره به کار گیرد و از آنها استفاده کند.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی 25 تا 29 مردادماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

کد خبر 304459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha